Saturday, February 26, 2011

Petua hilang bau dlm peti ais




Petua ni dah lama mama aku amalkan..
cara nak hilangkan bau yg kurang enak tu adalah:

Ambil dlm 3/4 ketul kecil arang (terpulang pd korang nak letak berapa ketul jgn sampi peti penuh arang sudah.haha)

Letak arang tu dalam gelas plastik

Gelas yg letak arang td masuk ke bhgian bwh dalam peti ais..



SELAMAT MENCUBA!!

~InsyaAllah tak bau..setakat ni mmg tak bau la peti ais kat umah ni~

7 comments:

  1. bawah peti ais tu kat dlm ke luar ekkk? errr aang ade jual?

    ReplyDelete
  2. mmg betui petua nie..

    klu tak jumpa arang...boleh gak letak suratkhabar.
    karbon suratkhabar tu fungsinya sama dengan arang..
    cuma arang lagi kaw....hihi

    jom jana income sampingan sambil berblog..
    lawati

    http://ellismelia.blogspot.com/2011/02/cara-register-heartbeatmy-jana-income.html

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. ooo..x tahu pulak arang ni ade kegunaan lain selain membakar..nak cuba buat kat rumah la..hehe

    ReplyDelete
  5. seriey-mesti cube..mama saye dah buat lame dah petua ni.. peti mmg tak berbaulah:-)

    ReplyDelete
  6. dah lama dengar petua ni..betul lah tu..

    ReplyDelete