Sunday, April 3, 2011

Belajar menyusu di mana sahaja?

sedang susukan hariz..

Korang malu tak menyusu anak di depan orang ramai?
Bagi aku kalau setakat nak menyusu kat shopping kompleks tak la rase malu sgt..
sebab orang sibuk duk lalu lalang n beli brg.. cuma kena jaga batas aurat kite..tu je..

Aku biase cover skit dgn tudung..
kalau keadaan agak payah skit abang(suami) yang tukang cover..heheh..

biasenye kat kedai makan la agak payah skit..kena pandai cari tempat yg sesuai..
biasanye aku memang tak bawak la spare susu kalau nak g shopping..
Aku biasenye bawak time nak g rumah orang..ha..yg ni aku malu skit..
yelah org ramaikan duk berkumpul setempat jeh..
malu seh..

aku akan perah siap-siap or amik je dalam peti sejuk beku tuh n letak dalam botol..

hmm..ataupun agaknye kena beli nursing cover/poncho kot..macam gambar yg kat bawah ni..

nursing poncho

Budak susu ibu yang sgt suke buat aksi menanduk sekarang!! ..(merangkak)haha

Aku rase sekarang dah ramai ibu-ibu diluar sane yang berani menyusu anak di mana-mana shj kan..cuma kita pandai-pandaila jaga aurat kita..


~happy breastfeeding :-)~

7 comments:

  1. hi..salam kenal,

    ana x pernah guna nursing civer..padahal ada je..dulu pakai sling je cover..tp skrg ni anak dah besar, dah x pakai sling, pandai2 je la cover..klau g shopping mall xpe la kan sbb ada bilik menyusu..kalau kat kedai mkn la susah sikit..

    ReplyDelete
  2. ana- hai
    ingat nak beli kalau tak beli pun pakai selendang jo..hehe

    ReplyDelete
  3. bagus cuba minum alpha lipid...untuk banyakkan susu...:)

    ReplyDelete
  4. memhalid- alpha lipid tak penah try lg:)

    ReplyDelete
  5. sekarang dah macam2 ada, cuma kena mix n match je kan?
    tgk kwn2 saya pun tak segan nak breastfeed kat public , cuma kena jaga skit la.

    tabik pada ibu2 yg menyusukan bayi :)

    ReplyDelete
  6. miss nina-
    sekarg tak rase janggal sgt bile tgk ramai dah mnyusu kat public

    ReplyDelete
  7. mne nk cari nursing poncho mcm dlm gambar tu ye??

    ReplyDelete