Friday, April 1, 2011

Penjagaan braces...

Amat rase tidak selesa time selepas makan..
Tau ape sebabnye?
Segala sisa makanan macam sayur or nasi melekat kat celah-celah besi dan gigi..huhu
Aku rase macam kambing pun ye terutama makan sayur yang nipis-nipis macam bayam ker memang senang sgt melekat..
Jadi amat penting barang-barang ini ade bersama aku...







Antara barang yang wajib ada ialah..

Dental floss
Aku memang ade extra benda ni.
Dalam beg tu ade, beg nipun ade, dlm bekas make up pun ade.hehe..penting ok!

Berus halus(untuk berus celah besi)
Dalam gambar yg warna putih tu..
Aku pakai jenama colgate..ada macam-macam jenama lagi di pasaran.
Senang nak berus di celah besi dan gigi.

Listerine
Listerine ni aku buat kumur time sebelum tidur..
Jadi benda ni aku tinggal kat rumah je..takde la selalu pakai..
Dalam satu hari lebih kurang sekali la aku pakai..

Berus gigi
Semua orang ada berus gigi, tapi aku nak citer gakz..haha
Berus gigi aku pakai berus gigi systema.
Berus gigi systema ni aku pakai yg berus yg halus tu(kat hujung berus)
pilih berus ni sebab senang nak gosok kat celah-celah besi.. kan berus die halus..hehe



~Agak leceh dan cerewet skit penjagaan die..kalau tak jage takut kang mulut ni berbau plak~

4 comments:

  1. oooo...akak saye pown ase na pkai braces tapi kat gigi bahagian bawah jeee buley tak mcm tu kak

    ReplyDelete
  2. fara-
    mula2 kena pergi klinik dulu..biar doktor tgk sendiri n doktor akan bg pendapat die camner k..

    ReplyDelete
  3. Hye Fara, do visit our blog n FB...TQ =)

    http://www.facebook.com/pages/Fancy-elastic-ligature-for-braces

    ReplyDelete
  4. nak buat braces, tapi duit xde la..huhu
    sedihnye

    ReplyDelete