Sunday, August 21, 2011

Pizza buat sendiri

Antara menu yg suami suka adalah pizza..
Sekarang dah pandai buat pizza sendiri...sgt suka ok sebab senang je buatnye:-)
resepi ni aku belajar daripada makcik aku..Bab masak ni die mmg terer!


Ni lah antara bahan-bahan yg perlu ada..
Beli roti pizza kosong tu..Beli yg memang dah siap.
Kat kedai bakeri biasa ada roti ni..
Adunan atas pizza buat sendiri..murah je roti pizza die..rm1 je sekeping..



Minta tolong kakak sapu sos tomato atas pizza:-)


lepas sapu tomato..letak bahan2 lain..sosej+daging kisar. Bahan ni ditumis dulu dan dan dicampur dg sos tomato.
Gambar kat atas ni belum campur  lg parutan Keju Cheddar & Mozarella.
Parutan Keju Cheddar & Mozarella ni yang buat pizza ni macam bergetah..
Mama aku mula2 tu memang tak makan sebab tengok bergetah gtu..hehe..
Tapi bila dah buat byk hari akhirnya mama merasa gak:-)

Ini hasilnya..
Alhamdulillah dgn rezeki yang Allah bagi..
Minta maaf tak sempat nak cerita detail bahan2 yg digunakan..
Korang boleh google resepi buat pizza ni k..

5 comments:

  1. perghhh gmbr selepas tu...bergetah air liur tgk..hihihi..

    ReplyDelete
  2. Sedapnya tengok.... Ase nak mintak sikit.. hehe.. Akak beli roti pizza tu kat kedai mana?

    ReplyDelete
  3. dzafira-
    bahan ni xder byk yg xder kat cni..akak beli kat kL masa g umah makcik akak..

    ReplyDelete