Monday, April 30, 2012

Kerana Allah Sangat Menyayangi Wanita


Allah s.w.t mengharamkan wanita mendedahkankecantikan zahirnya, bukan bertujuan menyekat kebebasan wanita, tetapi kerana Allah menyayangi wanita. 

Tidak ada wanita yang akan teraniaya dan menderita kerana hukum menutup aurat. sebaliknya, dengan mendedahkan aurat mereka telah menzalimi diri mereka dan merosakkan orang lain.


Petikan: Majalah Solusi isu no 41

Peraduan mewarna


Insyaallah..kakak akan masuk peraduan mewarna anjuran Tunas Manja Muadzam Shah..
Saje kasi pengalaman kat kakak:-)
Walau tau peluang nak menang tu mmg tipis..hehe

Sunday, April 29, 2012

Hasil pertama


Kacang botol..buat ulam cicah budu sedap ni:-)
Ni adalah hasil pertama yg abg tanam sendiri..
cayalah abg! :-)

Saturday, April 28, 2012

Hariz 1 thn 9 bulan dan masalah giginya






Dalam beberapa minggu lepas hariz jatuh menyebabkan giginya patah..
Dua gigi depannya jadi tajam sebab tak patah habis..

kamipun bawa ke klinik gigi untuk asahkan skit spy x tajam sgt..
Apabila menyusu, saya plak yg rase sakit dek giginya yg tajam tuh..

berkesempatan jumpa doktor gigi tu, sy tanye  doktor pasal gigi hariz yg sedia tumbuh mmg dah rosak.
sangat nampak gigi yg keluar dari gusinya mmg gigi yg rosak..huhu

doktor kate ade bbrape faktor..antaranya yg disebut oleh doktor ialah pengambilan ubat antibiotik yg terlalu kerap masa die masih bayi..(dan ade faktor lain yg doktor sebut tp x berkaitan)

owh..sy kata..mmg itu lah puncanya..mmg hariz kerap amik ubat tahun lepas disebabkan masalah kesihatannya..


Thursday, April 26, 2012

PlayDoH

Kakak dah lama minta beli..





Dua beradik sama2 main..
sayapun sronok main sama!
Main masak2 lak tu..hihi

Tuesday, April 24, 2012

Kawan mama kasi

Hari ni mama saya balik kerja dgn membawa sebekas  udang..
pemberian dari kawan mama..

fresh nampak udang ni..
mari kita memasak!!
hihi

Lukisan kakak


Hakikatnya kakak masih lagi berumur 4 tahun..
Antara lukisan yang agak menarik perhatian saya..
Perkembangan lukisannya semakin menarik!:-)

Sunday, April 22, 2012

Hasil tgn abg


Hasil dari tangan abang..simple..tp penuh makna kan..
konon nak hantar kat bini die melalui mms..
tp problem ape ntah so x dpt la saya terima..
;-(

Saturday, April 21, 2012

Majlis persaraan Pn Salmah GPK HEM SK. BUKIT RIDAN

 Majlis persaraan Pn Salmah GPK HEM dari SKBR





















Puan Salmah bersama suaminya..




Abg bersama dengan Che Lah iaitu suami kpd Pn Salmah. Che Lah merupakan kawan baik kepada arwah abah.










Dihantar pulang dgn menaiki bot penyelamat bomba selepas habis acara..kebetulan plak hujan



















Tuesday, April 17, 2012

Sarapan Emping jagung


Pagi tadi ajar anak murid buat sarapan emping jagung..
anak murid sgt teruja!!
cikgu diepun bleh ngap skali makan..hihi

majoriti anak murid bawa ape yg saya pesan..
dalam tiga org je tak bawak..
yg tak bawak tu berkongsi dgn kawan yang bawak lebih:-)

Murid kenyang...hihi

Sunday, April 15, 2012

Antara artis Malaysia yg sudah bertudung

Yatt dan pengacara Teh Syuhada



Teh Syuhada



Natasha Hudson pun sudah bertudung



Irma yang lebih dikenali selepas memakai tudung






Abby juga :-)






Pelakon Norkhiriah

Saturday, April 14, 2012

Haru biru


Sibuknye rase bile pihak nazir nak dtg sekolah minggu depan..
Banyak yang perlu dibuat..

esaimen tinggal satu lagi yg x siap..
pastu sedia utk exam plak..

huhu..kejap je nak habis sem 2..
sedia untuk exam plak ye..

Thursday, April 12, 2012

Char Kuew Teow


Antara masakan saya yang suami suka adalah char kuew teow..
Resepi die saya google internet..

Tapi banyak yang saya dah ubah ikut acuan sendiri..(maknanye lebih simple)
Takper..yang penting bagi saye suami suka ok la tu kan:-)


Tuesday, April 10, 2012

Kematian

Nak bertemu Allah, kena mati dulu.
Nak masuk syurga pun kena mati dulu...

Jadi, bagi org beriman, mati itu amat dirindui.
Mati bukan perpisahan tetapi permulaan sebuah pertemuan denganNya.

Bagi yang tidak beriman, kematian amat ditakuti kerana sayangnya pada isi dunia....



(Petikan diambil dari fb pengacara Fedtri Yahya)

 p/s..kehidupan kite semakin hari semakin dekat dgn kematian..
Tetapi adakah kite telah bersedia menghadapi hari kematian itu?
Adakah kite telah bersedia menghadapi kehidupan di alam barzakh?


Dah sampai:)

Baru sampai semalam..hihi

beli secara online
ingat nak cari warna hitam plak:-)

Sunday, April 8, 2012

Baucer Buku 1 Malaysia


Baru dapat baucer ni semalam di maktab..RM 200 tu..
Dah terpikir ape yg nk beli ni..
tarikh akhir baucer ni asalnya hujung bulan mac tetapi telah dilanjutkan sehingga akhir april :-)