Tuesday, May 29, 2012

Kenduri Paksu di Kuala Pilah

mak sdara sy yg berdiri sebelah mama..adik kpd arwah abah


Paksu dan Maksu
Paksu ni adik kpada arwah abah saya..
Selamat pengantin baru Paksu.



p/s: lepas ni kitorg nak bersiap2 balik klate plak adik ipar kawin jumaat ni. Selamat bercuti kpd semua!!

Sunday, May 27, 2012

Akan ke Kuala Pilah


Insyallah dlm pukul 10 pagi ni kami sekeluarga akan bertolak dgn 2 buah kereta.
Selamat pengantin baru Paksu dan Maksu.



p/s: Tak lupa juga nak ucapkan selamat pengantin baru utk huda dan nazri.

Friday, May 25, 2012

Jangkaan bersalin anak ke 3



Dalam beberapa hari lepas, saya dah pergi klinik dan doktor gtau usia kandungan telah 8 minggu.
Mengikut perkiraan doktor saya dijangka bersalin pada 3 Januari 2013

Tak kisah la lelaki atau perempuan, yg penting saya mengharapkan anak saya sihat walafiat dan sempurna sifatnya. Lagipun kitorg dah ckup sepasang:-)

Agaknya inilah rupa bayi saya sekarang

Minggu ke 8

Panjang kira-kira 14-20 mm. Banyak perubahan yang terjadi pada bayi Anda. Jika Anda bisa melihat , hujung hidung dan kelopak mata mulai berkembang, begitu pula telinga. Brochi, saluran yang menghubungkan paru-paru dengan tenggorokan, mulai bercabang. 
 
Lengan semakin membesar dan ia memiliki siku. Semua ini terjadi hanya dalam 6 minggu setelah pembuahan.

Bayi sudah mulai terbentuk diantaranya pembentukan lubang hidung, bibir, mulut serta lidah. Matanya juga sudah kelihatan berada dibawah membran kulit yang tipis. Anggota tangan serta kaki juga terbentuk walaupun belum sempurna


 sumber artikel:http://perkembanganjanin.blogspot.com

Wednesday, May 23, 2012

Konvokesyen UTM 2012

Tahniah angah..(tengah)


Dari kiri sarrah, mama dan angah

Friday, May 18, 2012

Di lipis 3 malam


Sampai di lipis hari khamis..
Balik hari ahad..

Lamanya meninggalkan anak-anak.
Petang td singgah KFC kat lipis ni..rembat skali patung upin ipin utk anak2 ni.

kongsi la ye kakak n hariz. mula2 ni mesti berebut la korang. 
takper la..belajarla berkongsi ye kakak:-)

Tuesday, May 15, 2012

saya tidak bersedia




Exam pada asalnya akan dijlnkan 16hb telah ditangguh pd 18hb..

Maknanya jumaat, sabtu dan ahad ini kami akan berada lipis. Kali ni saya rase agak teruk. Saya sgt tak bersedia utk exam. Risau sgt:-(


Monday, May 14, 2012

Comelll


Tupperware yg baru saya miliki. kongsi bersama member sekolah. Tq santy krn sudi berkongsi dgn i! Tq juga utk aisyah yg merupakan dealer tupperware krn tolong membelikan bekas comel ini.

Sunday, May 13, 2012

Bubur ayam sabtu ahad yg sgt simple


Bubur atau org klate panggil nasi air
bubur ni saya tambah telur hancur dan goreng bilis skit.
kalau tambah kacang goreng sedapnye!

Selamat Hari ibu Mama!!


Thursday, May 10, 2012

Manusia Positif





Lebihkan masa bersama manusia yang positif, bahagia dan beriman... 
orang yang baik memancar aura yang baik. 
orang yang sebaliknya, melempar pengaruh seperti asap beracun...



Petikan dari fbook Fedtri Yahya

Tuesday, May 8, 2012

Kek Coklat Moist

Kek coklat moist ni bukan saya buat sendiri. Tapi saya beli kat ampcop mall masa p kL hari tu. Tapi kek ini tidak dapat menandingi lagi kesedapan kek coklat moist  kepunyaan sepupu saya.




Kek yg paling sedap yang saya makan setakat ini. Saya sempat juga merasa skit kek yg sepupu saya tinggalkan utk tokwan saya di kampung tganu. :-) hehe..

Game sustagen

Kat ECM kuantan ade buat game utk budak2..kakak dpt la sample susu setelah habis main game die..








Monday, May 7, 2012

Menu tgh hari

Menu utk tgh hari ini..


sayur tumis labu air


sambar cili dan tempe

telur dadar

sambal terasi  buatan cikna versi indonesia..
sambal ni mcm sambal belacan gak..tp bahan2 digoreng dlu baru ditumbuk..
best tau!

Edit gambar sarrah

Mintak m maaf la ye..
Disebabkan anda tidak bertudung..
Along edit khas utk adik sarrah yg sgt comel ni..hihi

Felda Residence Tekam

Hari Sabtu lepas kami selamat sampai di Jerantut
ikut family day sek abg..
Agak jauh juga..3 jam lebih perjalanan dari muadzam..







Tempat yang penuh dgn alam kehijauan gtau..
ok la jugak..sebab tak pernah sampai lg ke tempat ni..

Friday, May 4, 2012

Pertandingan mewarna Tunas Manja


tengok kakak yang bertudung warna hijau pink
Kakak adalah org pertama siap warna..
alahai..anak..anak..



Tengok kakak warna..bolehla ade perkembangan la juga ye..
Daripada tahun lepas masa kakak masuk pertandingan mewarna, warnanya bercampur2..
Kali ni agak ok la..

Thursday, May 3, 2012

modem rosak!!

semalam sy sekolah sampai petang.. memang kilat kuat sangat..balik rumah terus adik gtau..huhu kami punye modem rosak. suis mmg dah cabut tp kena kat line telefon.. adik plak ingat sy dah cabut yg line tlefon,padahal sy xder kat umah.. nasib la mmg nak kena gamaknya..

Wednesday, May 2, 2012

Lirik lagu: Cinta Agung

Melodi dan lirik yang sangat menyentuh hati..
Lagu ni dah lama sbenarnya..
Sengaja mengabadikan lirik lagu ni dlm blog ni:-)
*********************************************************************************


Ya Allah Engkau Tuhanku
Tiada Tuhan melainkan Engkau
Engkau cinta Agungku
Nabi Muhammad pesuruh-Mu

Ya Allah Engkau sumber bahagia
Engkaulah Sumber keselamatan
Ya Allah Engkau sumber keamanan
Engkaulah segalanya

Ya Allah Engkaulah pelindungku
Engkaulah sumber rizkiku
Di waktu sakit Kau sembuhkan
Di waktu lapar Kau beri makan

Ya Allah Engkau Cinta Agungku
Cintaku haraplah dibalas
Ya Allah Engkau Cinta Agungku
Janganlah cintaku tidak dibalas
Jangan biarkan ku tanpa pimpinan
Pimpinlah aku ke jalan yang benar
Kepada Engkaulah harapanku
Janganlah hampakan perasaanku 
 
 
 
 
Kumpulan : Qatrunnada

Tuesday, May 1, 2012

Apakah tanda jiwa yang kacau?

Tanda jiwa kacau? 

1. Suka bergaduh walaupun dalam perkara kecil

2. Melihat kejayaan orang lain sebagai ancaman kepada diri

3. Sering berasa tidak bahagia dan tidak puas dengan nikmat yang dimiliki

4. Sukar memberi dan menerima maaf

5. Asyik menyebut dan memikirkan hal-hal buruk, kotor dan negatif
DAN TAMBAHAN dari Wardina Safiyyah

6. suka menyindir, memerli dan menyakitkan hati orang lain.

7. berasa puas menjatuhkan orang lain
Jika ada sindrom-sindrom ini segeralah mencari penawar.

(artikel menarik Fedtri Yahya dalam majalah Gen-Q)