Wednesday, June 27, 2012

Terlanggar plak!

Minggu lepas masa nak masuk parking kat tempat kerja..terlanggar plak benteng longkang.
Calar skit kat sport rim..huhu
Nasib baik tak kena kat badan keter..kalau tak kemek jugak kot.




Tuesday, June 26, 2012

Adik arwah abah

Lelaki dalam gambar ni adalah adik kepada arwah abah. Tengok ayah ngoh hati saya sangat teringat kat abah. Kulitnya, raut wajahnya, saiz badannya, senyumannya..ada iras abah..



Al-fatihah buat abah..



Tuesday, June 19, 2012

Untuk kamu


Tahniah kak..
setelah dpt 2 lelaki,,akhirnya dpt juga korang anak pempuan kan..
comel lak tu:-)

Ini hadiah utk baby..
 taraaa



^


^



^




^





^
  
CD!!

Bile agaknye leh dpt tgk baby comel ni..
x sabar nak p tgk anak pempuan kak sri dan abg ngoh..
 



Surah bacaan ketika mengandung


Monday, June 18, 2012

Pak Man Mee udang di Pasir Mas

Masa balik klate cuti hari tu, kitorg g makan mee udang  yg femes gak la kat bandar pasir mas. Memang best sgt.

Ni la mak mertua kesayangan saya. Masa ni tgh menunggu mee udang.



Tengok je gambar ni membuat daku nak makan lg dan mahu sj terbang blk klate:-) Ada 3 ekor udang yg besar2 gitu. Harga RM6.50 sepinggan.



Bagi saya mmg kena la dgn tekak ni. Saya suka rasenya. Puas hati makan:-)
ok sekian..

Sunday, June 17, 2012

Berdikari


Dah banyak perkataan yg hariz dah pandai sebut.
kalau kite suruh ape2 die faham..sampai sayapun tak sangka die faham arahan kite.
Makanpun tak nak org suapkan.
Nak makan sendiri je.
Bagusla kamu nak ye. Belajar berdikari tau.
Tak lama lagi hariz nak dpt adik lg..hehe
umi syg hariz dan kakak!

~Salam sayang~

Sudah 11 minggu


pic from google


Buku merah dah buat hari isnin lepas.
Siap scan skali. siap nampak baby bergerak2 lagi:-) hehe..kebetulan

Alahan tu memang ade la skit2..sama macam anak sulung dan kedua. Tak teruk sgt.
Harap2 kali nipun macam tu gak la..

kalau ikut due 5 Januari 2013 plak..hee..Tak sama dengan sebelum ni.



Sunday, June 10, 2012

Nafsu dan Iman





Antara nafsu dan iman, sering menjadi pilihan..antara Allah dan syaitan, penentu kekuatan iman.. antara dunia dan akhirat, dua2 kena seimbangkan.. andai nafsu, syaitan dan dunia semata-mata bermaharaja dalam diri, itu membuktikan betapa tandus dan kontangnya cinta kita terhadapNya..


Saturday, June 9, 2012

Ikan bakar air asam

Gambar dari http://www.potretkasih.com

Utk tgh hari ni rase nak makan ikan bakar cicah dgn air asam..
sedapnya!!
Jom abg g cari ikan kat pasar:-)

Resepi sy ambil di sini

Tuesday, June 5, 2012

Char kuey tiaw lagi


 Bahan2 utama macam kerang, udang dan dll kami cari pagi td.
Macam kerang kalau tak cari awal2 selalunya mmg cepat habis la kat cni

Tertunai gak hasrat hati ni nak mkn char kuey tiaw:-)



sampai


Semalam sampai muadzam. Memang terasa penatnya. Hari ni terasa nak makan char kuew tiaw.
ok salam sayang