Tuesday, September 25, 2012

Aktiviti dgn anak



Sebenarnya dah lama tak melayan anak-anak dgn aktiviti dorang..
Sejak sambung blajar ni mmg terasa skit kekangan..
Terima kasih yg x terhingga juga kpd suami yg byk membantu:-)




Hasil seni saya part 2


Bidang: membuat corak dan rekaan (corak terancang)
Teknik: Lukisan
Bahan/alatan: pensel warna, pensel, dan  kertas lukisan

Bidang: Membuat corak dan rekaan
Teknik:Titisan
Bahan/alatan: lilin, warna air, pensel dan kertas lukisan

Bidang: membuat corak dan rekaan
Teknik: Tiupan
Bahan/alatan: warna air, straw, dan kertas lukisan

Bidang: Mengenal kraf tradisional
Teknik: Anyaman
Bahan/alatan: kertas warna, gunting, gam, pisau dan kertas lukisan

Bidang: Menggambar
Teknik: Montaj
Alatan/bahan: gambar dari majalah/internet, gunting, gam, dan kertas lukisan

Bidang: Menggambar
Teknik: mozek
Bahan/alatan: gambar dari majalah, gunting, gam, dan kertas lukisan

Wednesday, September 19, 2012

Bidang membuat corak dan rekaan


 Bidang: Membuat corak dan rekaan (corak terancang)
Teknik: kolaj
Bahan dan alat: kertas warna, gam, gunting, kertas lukisan



Bidang: membuat corak dan rekaan
Teknik: catan
Bahan dan alat: warna air, berus, pen marker, pensel

Sunday, September 16, 2012

Cat rumah

Lepas abg siap sembhyg jumaat kitorg ke segamat nak beli cat..
sebenarnye masih ragu2 nak cat rumah colour ape..
tengok je la hasilnye bile dah siap nanti..
Tak berani gak nak bermain dgn warna yg lain dr yg lain ni..kang jd lain citer plak:-)


Thursday, September 13, 2012

Seni- Tabung duit drpd plastesin


Bahan:

tin kosong
plastesin@ tanah liat
hiasan spt manik, riben, labuci dan sebagainya




Sebenarnye hasil seni di atas bukan dari kelas saya.. kelas 2 Amanah belajar membuat tabung ni daripada kelas BI iaitu dr teacher Aisyah.

Wednesday, September 12, 2012

kakak dan Jamuan raya Pra sekolah




Hari sabtu lepas( sek ganti) pra sekolah SKMJ telah mengadakan jamuan raya.
Ceria kakak uminya dtg:-)

Monday, September 10, 2012

Sunday, September 9, 2012

Seni puteri saya


Pagi tadi masa saya nak bukak almari baju ni baru perasan ade beberapa lukisan kecil kat almari ni..
Dalam hati ni sah kerja anak sulung saya..
Sempat lagi tu..huhu
 nasib baik lukis dgn pensel..leh la padam:-)


 


Saturday, September 8, 2012

Udang goreng bercili


Malam ni saya masak udang galah goreng bercili..




Resepinye simple je..
walaupun sibuk memulun esaimen..hehee

tapi di atas permintaan org yg tersyg sy menggagahkan diri.
Resepinya saya ambil di sini

Renovate rumah~Dapur

Sinki dan dapur masak


Senang bila ade 2 ruang sinki



Kami pilih warna tile hitam manakala untuk dinding warna putih.

Wednesday, September 5, 2012

Renovate rumah part 2



Dari hari isnin kena p kursus KSSR BM tahun 3
Esok hari last berkursus. 
kursus sampai ptg ..sampai rumah dalam kul 5, penat betul badan.

esaimen byk tertangguh padahal esok lusa dah nak hantar..hmm
bila malam xde keje lain terpaksa kuak lentang..haha..aduilah
hari ni kursus awal skit balik. 

Petang tadi singgah tgk umah jap.



Perkembangan hari ni hampir siap pasang pagar konkrit.
kitchen cabinet 70% hampir siap.
Tinggal lagi porch, konkrit dan pasang pagar belakang rumah, cat..


Tuesday, September 4, 2012

Renovate rumah part 1

Insyaallah.. 
dalam proses lagi.
Nanti dah siap kami akan berpindah ke sini plak

  Bahagian depan rumah dan bilik2..
Dalam proses pasang tile..abg citer hari ni tengok rumah dah siap pasang tile semua..

Bilik belakang dan depan rumah.


kitchen cabinet x siap lagi

Sunday, September 2, 2012

Hasil seni saya

Bidang: Membuat corak dan rekaan (corak terancang)
Teknik: Cetakan



Bidang: Menggambar
Teknik: Gurisan



Bidang: Membuat corak dan rekaan(corak terancang)
Teknik: Guntingan dan tampalan



Bidang: Menggambar
Teknik: Mozek



Bidang: Menggambar
Teknik: Lukisan




Bidang: Menggambar
Teknik: Stensilan



Alhamdulillah..hasil seni di atas menepati piawaian daripada pensyarah seni saya:-)