Monday, October 29, 2012

Raya Haji 2012~Tokwan~



Sempat juga balik raya sekejap dengan tokwan.
alhamdulillah tokwan sihat.
sayang tokwan..

Wednesday, October 24, 2012

Buat sendiri air barli

Sebenarnya tak pernah buat sendiri air barli ni...
Pergi kedai hari tu saya ternampak tin barli..
Jadi hari ni nak try buat sendiri..
Biasa minum kat kedai je kan..


Cara
1. Biji barli dibasuh dan ditoskan. (anggaran dalam 5 sudu besar)
2. Lepas tu isi air dalam periuk. Masukkan barli yang telah ditoskan dalam periuk.
3. Masak dengan api yang perlahan sehingga biji barli kembang dan lembut.
4. Untuk minuman, letak sedikit barli dalam gelas..tambah gula dan air. Boleh diminum.

Sunday, October 21, 2012

Renovate rumah~Belakang rumah



Belakang rumah pada asalnya xde pagar n simen 
Dan sekarang boleh dikatakan dah siap.
Tempat sidai bajupun baru di hantar..
Hasrat saya memang nak sidai baju kat belakang rumah..
Kalau bleh xnak sidai depan rumah..nampak serabutkan..
melainkan musim ujan..terpakso lah jugak bergantungan pakaian depan rumah:-( huhu

 

Tuesday, October 16, 2012

Renovate rumah~Gambar hadapan rumah


Alhamdulillah hari ni dah siap pasang awning dan pagar rumah



Pintu pagar warna kelabu


Selesai untuk bahagian hadapan rumah. Cuma pagar konkrit tak habis cat lagi.

Sunday, October 14, 2012

Cat rumah


Cuti 2 hari kitorang pergi mengecat rumah
Dalam rumah kitorang pilih warna hijau dan hijau epal




Untuk grill dan border pintu warna kelabu cair

Sunday, October 7, 2012

Sukan SKMJ 2012










Alhamdulillah selesai sudah sukan..

Thursday, October 4, 2012

Renovate rumah (cat) -Part 3

Ruang tamu


Depan bilik


Dapur



Depan rumah..tak siap lagi..baru cat grill..
tupun tak habis cat lagi grill ni



Teknik resis

Bidang membuat corak dan rekaan.
Tajuk: Batik