Tuesday, February 5, 2013

Aisy Hadiya dan penyakit kuning@jaundice





Dilahirkan dengan berat 2.85kg..

Alhamdulillah anak ketiga saya Aisy Hadiya tak kena penyakit kuning atau jaundice berbanding kakak dan abangnya yg ade jugak kuning skit..

Saya cuba bagi susu sekerap mungkin. Sejam atau 2 jam sekali akan kejut Hadiya untuk menyusu.

Mungkin juga pengambilan susu kambing yang saya amalkan sejak kandungan 8 bulan lagi dan saya meneruskan meminum susu kambing selepas kelahiran hadiya dalam 3 minggu pertama..

Susu kambing jenis ni lah saya minum..sejak mengandung lagi hati sy sering berdoa supaya anak dlm kandungan ni tak kena jaundice..





p/s: umur Hadiya 10 hari  3.2kg
                           20 hari  3.5kg 
                            sebulan 4.1kg




No comments:

Post a Comment