Thursday, February 7, 2013

Masalah ibu.. Masalah saya




Saya mendapat terlalu banyak email mengenai masalah ibu-ibu yang kurang Sabar, memukul, mengherdik, menjerit pada anak. Saya akan cuba berhubung dengan beberapa rakan dan berjanji akan membantu ibu-ibu yang mahu menghentikan tabiat buruk ini. Fahamilah anak-anak akan belajar melalui apa yang kita lakukan. Kita menjerit? Maka dalam otak anak kita mereka akan berkata "Inilah cara menyelesaikan masalah- Menjerit" Saya juga sedang melatih sabar saya... Maka akan saya cuba lakukan sesuatu InsyaAllah.

Petikan dari facebook wardina safiyyah




p/s: Agak terkesan dihati, betul..kadangkala sy hilang sabar juga melayan karenah anak2..berbanding dgn suami saya yang sgt penyabar dan penyayang orgnya.. byk yg saya belajar melaluinya..Timbul kekesalan di hati bila kelakuan saya yg tidak sepatutnya kepada anak2.. Banyaknya yang perlu saya berubah......




No comments:

Post a Comment